fredag 12. juni 2009

Laktoredusert

Anekdote 169

Først så fjernet de bonuspoeng, så mat, så aviser og tilslutt forsvant kaffen. Å fly innenlands ble redusert fra stas til triviell forflytning. En stund trodde jeg faktisk de skulle spare på bensinen også, men ble beroliget av en flyvertinne at det aldri skulle kuttes når det gjaldt sikkerhet. Når jeg nå en og annen gang får gleden av en utenlandstur, tar jeg for meg tapte flygoder - mat, drikke, aviser og bonuspoeng som gjør det mulig for meg å svi av en helg i Beijing hvis jeg skulle ønske. Så plutselig kom det et regimeskifte. Mens alle rundt meg i flyet mesket seg med kjøtt, ble jeg satt på diett med vegetarkost. Jeg tilkalte flyvertinnen i fortvilelse. Dette måtte være en åpenbar misforståelse. Huns sjekket listen og sa at jeg skulle ha laktoredusert grønnsaksfor. Vel hjemme igjen ringte jeg til reisebyrået for å finne ut hva dette kunne skyldes. Konsulenten fant fort ut at reiseprofilen som var lagt inn av min arbeidsgiver inneholdt disse nye spisevanene. Da ramlet det ut av meg: "En ting er at de lønner meg som en inder, men jeg skal jaggu meg ikke spise som en".

Ingen kommentarer: