søndag 21. juni 2009

Mot

Anekdote 182

To andre kollegaer og jeg hadde på grunn av en glipp fått mye mer lønnsstillegg enn vi skulle ha av den tekniske direktøren. Han kalte oss inn på teppet for å diskutere en snarlig lønnsreduksjon. Jeg var litt i tvil om hvordan jeg skulle handle. Pengene var jo kjærkomne, men jeg forstod jo også sjefens problem. Vel inne på kontoret la direktøren fram dilemmaet han var kommet i og ba om forståelse for det snarlige lønnskuttet. Jeg nølte, men formet tilslutt munnen for en mild protest. Da kom min kollega meg i forkjøpet med følgende utsagn: "Er du dum i hodet. Du kan ikke ta fra oss noe du allerede har gitt". Møtet løste seg straks opp og ute på gangen spurte vi imponert hvor kollegaen hadde tatt motet fra. "Ikke noe problem, jeg har allerede sagt opp".

Ingen kommentarer: