onsdag 24. juni 2009

Ha, ha, ha ....

Anekdote 183

En av de første jobbene jeg hadde etter endt utdannelse var i en stor databedrift. Der hadde de en kar som stadig snuste i andres saker (les filer). Hans talent for hacking og innbrudd gjorde at de fort ga ham stillingen som sikkerhetssjef. Han oppdaget eventuelle sikkerhetshull eller mulige datalekkasjer lenge før de representerte noen fare. Etter en tid som suksessfull sikkerhetssjef fant han ut, til arbeidsgivers fortvilelse, at han ønsket å begynne hos konkurrenten. Vi var bekymret for hva han ville ta med seg. Siste dag forsvant han med to datatape-ruller under armen. Jeg spurte min kollega: "Lar dere ham gå avgårde med vår kode og data?". Han svarte: "Jeg skulle gjerne vært i nærheten når han åpner dem. Jeg har fylt dem med følgende budskap: Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha ...... ".

Ingen kommentarer: