fredag 22. mai 2009

Fordommer

Anekdote 149

Det hendte i de dager da jeg fartet land og strand rundt for å gi hele Norge bredbånd. Min største utfordring var å finne stiene opp til mastene. Ofte måtte jeg spørre de lokale. Jo mer avsidesliggende stedene var jo mer mistenkelig ble folk da jeg dukket opp med min bredbåndsmobil. En dag i det indre av østlandet stoppet jeg ved en gård. Det første som møtte meg var en illsint hund. Etter noen minutter hadde det roet seg nok til at jeg turde å gå ut av bilen. Da kom bonden i mot meg og han så ikke god ut. Jeg framsatte mitt ærend og prøvde på en så enkel måte som mulig å forklare hva jeg drev på med. Han svarte "Å er det du som planlegger det nye WiMax nettet her i bygden. Er det kompatibelt med 802.16e standarden slik at vi får roaming også?".

Ingen kommentarer: