søndag 24. mai 2009

Balladen om Ivar

Anekdote 152

Ivar kom inn i livet mitt i nittensyttini. Han hadde allerede mange venner og jeg hadde beundret ham på avstand. Han hadde alt jeg trengte. Han var romslig, villig til å ta imot mye ny kunnskap samtidig som han hadde plass for kunst og kultur. Jeg tok derfor bussturen til IKEA på Billingstadsletta for å kjøpe ham. Ivar var en bokhylle i heltre furu og veide sitt. I tillegg var han ganske uhamselig. Jeg slo derfor fra meg ideen om å satse på buss som returtransport og valgte istedenfor toget da det har større plass. Å få med seg Ivar opp til Billingstad togstasjonen kunne sammenlignes med tidligere statminister Bortens staurbæring. Mye slit senere sto jeg på perrongen og så til min lettelse at lokaltoget kom. Jeg bakset Ivar inn på toget hvor konduktøren så på meg i undring før han utbrøt: "Godstoget kommer først om en halv time".

Ingen kommentarer: