torsdag 21. mai 2009

Angst og beven

Anekdote 146

Visdommen hadde blitt påtrendende og måtte ut. Jeg hadde derfor fått time hos odontologen. Av andre hadde jeg hørt at å trekke disse tennene gjør vondt, og jeg hadde derfor gruet meg som en hund måneder i forveien. Tilslutt opprant dagen da operasjonen skulle foregå. Med tungt hjerte og en kranglevoren Fiat fant jeg min skjebne på Årstadvollen. Først ble det tatt bilde av kjeven og så satt jeg meg ned for å vente på neste trekk. Det varte og det rakk. Riktignok er odontologen drevet av det offentlige, men det må jo være grenser for mangel på service. I angst og forbannelse over å ha måttet vente så lenge med min skrekk gikk jeg mot ekspedisjonsluken.
"Hvor lenge skal jeg vente før visdomstennene trekkes?" Pleieren bak skranken så på meg i undring og sa: "I dag har du bare tatt røntgenbilde. Selve operasjonen vil du få innkalling til om en måneds tid".

Ingen kommentarer: