fredag 22. mai 2009

Følg flokken

Anekdote 148

TV2 var kommet til landet, men vi fikk ikke signalet godt inn med vår bordantenne på hytten. Jeg gikk derfor og kjøpte en Yagi-antenne til å ha utendørs. Jeg peilet antennen mot Kattnakken som jeg visste sendte TV2. Signalet var svakt og jeg antok det skyldtes treet som stod i siktelinjen. Bevæpnet med øks og sag gikk jeg løs på treet og noen dager senere var det stablet opp langs hytten som ved. Igjen svingte jeg meg opp på taket på hytten i visshet om at nå ville signalet bli sterkt og godt. Dessverre var det ingen bedring. Jeg ble forundret. Alle naboene hadde jo fortalt at de med letthet fikk inn TV2. Jeg så meg rundt. Alle antennene pekte 90 grader i forhold til min. Senderen på Fitjar var i den retningen. Jeg snudde min egen antenne og signalet ble sterkt og godt. Synd at skogen fikk lide av mangel på empiri.

Ingen kommentarer: