torsdag 31. mars 2011

AFP

Anekdote 12

Alt er på hell. Arbeidsplassen min rotner på rot, lønnstatistikken har begynt å flate ut og det gjør vondt når jeg pisser. I et forsøk på å muntre meg selv opp har jeg gått til anskaffelse av en skritteller. Den tar meg med på nye steder, men samme hvor jeg går treffer jeg tidligere kollegaer. ”Lenge siden sist.” ”Jobber du virkelig på Kokstad enda?” En lørdag før jul gikk jeg til byen. Der traff jeg en tidligere kollega som hadde jobbet på utviklingsavdelingen. Han var i et strålende humør, og spurte hvordan det gikk på jobben. Jeg fortalte som ikke helt sant var at nå gikk alt så meget bedre. ”Du har vel fått et kraftig tillegg i år da?” ”Vel skal jeg være helt ærlig så ble det kun promiller på meg.” ”Flott, da har du noe å se frem til. Vi AFPere fikk tre prosent!”

Ingen kommentarer: