mandag 2. mai 2011

Rom med utsikt

Anekdote 52

Med kreativitet følger det kjedsomhet. I følge Scientific American skyldes det sistnevnte ikke omgivelsene, men ens egen persepsjon av disse. Javel, men jeg bruker nå allikevel dødtiden konstruktivt ved å se ut vinduet når jeg kjeder meg på jobben. Og det vet nok ledelsen om. For et par år siden ble jeg plassert slik at jeg hadde utsikt til en byggeplass. Arbeiderne sto på fra morgen til kveld og inspirerte meg til mye innsats. Så ble bygget ferdig og åpnet som helsestudio og lykkelige svette med flaskevann kjørte SUVene sine nærmest inn i resepsjonen. Igjen ble jeg motivert. Denne gang til et sunnere og energisk liv med skritteller, pulsklokke og full fokus på arbeidsoppgavene. Nå er jeg igjen blitt resirkulert og er tildelt et rom med utsikt til røykerne slik at jeg kan få observere forfallet mens det skjer. Hva bedriften nå ønsker å fortelle meg er jeg ikke helt sikker på.

Ingen kommentarer: