fredag 6. mai 2011

Homo for en dag

Anekdote 23

Vi treffes en kveld i måneden. Over øl deler vi opplevelser. Jeg vil ikke akkurat kalle det nettverksbygging, men mer vedlikehold av gammelt spindelvev etablert den gang videregående ble kalt gymnas. Etter en latterkule, forteller jeg om min selsomme opplevelse og den uønskede oppmerksomheten jeg fikk da jeg vandret gjennom sentrum med rosa reklameskjorte. Min historie trigger en av de andre. ”I fjor var jeg med som min kones ledsager på et seminar på hin siden av kloden. Om kvelden var det uformell samling med sprudlende champagne og lett passiar. Jeg prøvde fortvilt å komme i snakk med damer, men ble elget innpå av menn med nokså eksplisitte hentydninger. Jeg klagde min nød til min kone. Hun sendte meg og t-skjorten min et blikk. Kanskje det har noe med din rolle som studieveileder for harde fag? Jeg så ned på ordet som av kunstneriske hensyn var delt i to – Real fag.”

Ingen kommentarer: