lørdag 26. februar 2011

Sosialdemokratiets siste arnested

Anekdote 20

Fruen er på en av sine reiser og jeg har dermed fått oppdraget med å gjete ungene. Lørdagsmiddagen har McDonalds sørget for og vi må slå ihjel en halvtime før kinoen. ”La oss ta en tur på biblioteket.” Det blir møtt med et unisont æsj. ”De har tegneserier også.” Det avgjør saken. Litt senere finner jeg meg selv stående foran filosofihyllen med Popper mellom hendene. Hun kremter en gang til. Jeg snur meg og ser inn i det strålende ansiktet til min sønns lærerinne. ”Tenke seg til en far som tar sine barn med på biblioteket i helgen.” Jeg ser meg rundt. Min sønn sitter andektig å studerer Pondus henslengt i sofagruppen, mens min datteren har klistret ansiktet til internett. ”Ja, det er viktig at vi foreldre følger opp med et pedagogisk tilbud også etter skoletid.”

Ingen kommentarer: