mandag 31. mai 2010

Triple play or pay?

Anekdote 224

Det hendte i de dager da fiberen skulle ut til de tusen hjem. Borettslaget vårt hadde inngått avtale med det lokale kraftselskapet om å gi bredbånd til alle. Et fargerikt felleskap ledet av en svensk-kenyaner, arbeidet dag og natt for å få oss på nett. Jeg kom i snakk med han som ledet arbeidet, og ytret at riktignok var fiber fint, men jeg trengte det ikke. Selgeren våknet i svensk-kenyaneren: "Du får jo tilgang til internett". Jeg svarte: "Det har jeg allerede via ADSL". Han fortsatte: "IP-telefoni" og jeg repliserte: "Det trengs ikke, jeg har mobil". "Du kan få HDTV" slang han inn som siste argument og min reaksjon var: "Vi ser knapt på TV". En lørdagskveld fjorten dager senere dukket svensk-kenyaneren opp for å sjekke at alt var i orden med fiberen. Jeg inviterte ham inn. TVen var avslått, min kone bladde i avisen og jeg holdt boken jeg leste i hånden. Han så på meg: "Hva fanen, ni ser inte på TV!"

Ingen kommentarer: