søndag 18. oktober 2009

Navnebror

Anekdote 204

Fra tid til annen har vi gleden av å lese debattinnlegg i Bergens Tidende skrevet av en person som kommer rett inn fra høyre fløy. Hans meninger er ofte på tvers av de konvensjonelle og fører som regel til mye rabalder og motinnlegg. På arbeidsplassen min hadde jeg en kollega som hadde samme signatur som den debattglade, men jeg fikk meg ikke til å tro at han kunne være hjernen bak oppspinnet. En gang da jeg var på tomannshånd med min kollega benyttet jeg anledningen til å spørre om det var ham som sto bak de famøse leserinnleggene. Hvorpå han svarte: "Nei, ikke du også. Hver gang den fyren skriver i avisen så står ikke telefonen min stille. Folk ringer og skjeller meg ut. Når jeg så etter langt om lenge klarer å overbevise innringerne om at jeg ikke er debattanten så kommer det uungåelige spørsmålet: "Hva mener du om saken?"".

Ingen kommentarer: